Tacka eller inte tacka...

Idag promenerade jag och min kollega längs med drottninggatan, vi passerade ett övergångsställe och blev då förbisläppta av en bil. Jag var närmast bilen och fick efter vi passerat höra att jag skulle ha tackat bilen för att han stannade. Att det skulle va just jag, var för att jag var närmast. Jag kan inte hålla med honom. Vad är det jag ska tacka för egentligen? Att han inte körde på mig? Det är ju trots allt lag på att du som förare måste släppa över gående. Visst, det kunde vara en trevlig gest att göra, men kom igen. Så märkvärdigt är det ju trots allt inte. Ska man tacka alla som inte bryter mot någon lag så blir det ju ett evigt tackande dag in och dag ut. Nä, jag kommer inte tacka bilister som stannar vid övergångsställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0