Regn och mulet

Det är väl lite typiskt att det ska regna när jag besöker Braga utanför Porto för första gången. Jag som har lovat att komma hem solbränd. Jaja, det blir lättare att sitta inne och "jobba" istället. Igår kom vi fram, svintrött. Ryan Air var försenade som vanligt. Min första flygtur med Ryan Air. Jag vill säga sista, men tyvärr ska jag flyga hem med dom oxå. Russkigt dåliga flyg. Igår hann vi med lite kontorsbesök, göra stan, äta den märkligaste mackan jag någonsin ätit och se lite film. Lite öl hann vi med oxå. Ett sexpack starköl kostar 8:- på deras småbutiker de har i varenda gatuhörn.

image46
På bilden ser ni en toast fylld med skinka, ost, korv, kokt kött och nåt mer köttliknande. Sen lägger de på ett till lager ost som får smällta. Pommes på och sist men inte minst nån slags varm sås som inte smakade nånting. Det är säkert stekflott. Det smakade inte illa, men det var rätt mäktigt. Intressant smak. Matkulturen här är lite annorlunda. De enda folk äter är en liten hamburgare med stekt ägg på. Ska försöka fånga den rätten på bild.

image47

Öststatskänsla. Inte riktigt min typ av stad, men det är väldigt kul att se något annat än götgatan. Lite sol nu skulle inte sitt helt fel!

Kommentarer
Postat av: Per Torkelson

Haha, fy fan vilken flottig ratt pa bilden. Sjukt motbjudande. Nar du skrev "Det smakade inte illa, men det var rätt mäktigt. Intressant smak." sa skrattade jag. Haha!

2008-03-29 @ 10:52:26
URL: http://www.pertorkelson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0