HOVA! HOVA! HOVA!


Roc boys in the building tonight!
Ja det kan man lugnt säga. Jay-Z intog scenen lite sen, men det gjorde inget. Lollipop beatet dunkade när han gled in på scen och efter en liten pratstund körde han igång med Roc Boys från senaste plattan. Resten av konserten var fylld med gamla och nya hits. Allt från Jigga what, jigga who till Ble Magic och Hard knock life däremellan. Detta var utan tvekan en av de bästa konserterna jag varit på. Det är lite svårt att beskriva känslan. Jag har lyssnat på Jay-Z i säkert 8-9 år nu, så det var riktigt grymt att få se honom live. Han har exakt samma flyt, röst och känsla som han har på skiva. Det har jag aldrig varit med om på en hiphopkonsert förut. Det är bara tre saker jag kan anmärka på.
1. Konserten var för kort.
2. Memphis Bleek var på scen för kort tid
3. Avslutning med Encore i Linkin Park tappning var pinsam.

Men jag kan faktiskt bortse från det och säga att det var värt vartenda öre.
Synd bara att efterfesten inte var till för oss som faktiskt uppskattar Jay. Istället för att ha den ute på Djursholm med folk som inte ens var på konserten. Men men, ändå coolt av P.O. att kunna styra upp såna här fester åt så stora artister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0