Experten David

När det är landslagsmatcher på tv så blir de flesta tittarna förbundskaptener. Eller det är kanske fel ord, men alla har gärna en synpunkt på den nuvarandra förbundskaptenen. Oj, jag menar självklart i samband med svenska landslagets matcher i fotboll. Jag lovade ju att berätta varför vi förlorade mot Ryssland, men av någon anledning glömde jag bort det. Nu känns det lite gammalt, men jag ska ändå ge er min expertanalys. Det går rätt fort.
Det är nämligen så att Lars Lagerbäcks spelsystem är det mest lättlästa i världen. Alla andra länders förbundskaptener vet precis hur vi spelar. Backarna passar upp den mot våra forwards. Om och om igen. Tyvärr är varken Mellberg eller Hansson särskilt bra på detta och därför förlorar vi. Lagerbäck är även dålig på ha rätt timeing för när han ska göra sina byten. Med andra ord, sparka Lagerbäck.
Roland Nilsson ska vara Sveriges nya förbundskapten vid VM 2010. Jag tror inte vi kommer att komma så värst mycket längre i slutspelen, men vi kommer ha ett roligare spel och kunna spela jämnare mot lag som Spanien, Portugal, Holland osv. På långsikt tror jag Rolle kan bygga upp ett bra lag med yngre och mer tekniska spelare.

Sen får vi inte glömma att Rysslands förbundskapten är en riktigt bra sådan, som är oerhört duktig på läsa andra lag. Det lyckades han mer perfekt. Ryssland anföll ofta mot våra långsamma backar. Hansson och Nilsson gjorde inte många rätt.

Men vi glömmer detta och ser framemot VM 2010. Det roligaste med såna här tillställning är ju ändå gemenskapen vi har när vi ser matcherna. Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0