En dag på jobbet

Det som är så himla kul med att jobba på en golfbana är att man får vara med om så många olika väderlekar. En dag fick jag var med om tre olika årstider en och samma dag. Otroligt. Det komiska är att hur dåligt vädret än var, så kom det golfare. Dom är dumma i huvudet dom där. Förra veckan blev en man träffad av blixten. Det är livsfarligt att golfa. Hans fru var livrädd, medans han bara garva och tänkte; "det kunde varit värre". Sund inställning.

Så här såg det ut när jag kom. 8 grader och regn, kändes som en kall vårdag.


Sen blev det sol och 20 grader. Somrigt. Man såg dock att det var lite tasskigare väder på ingång.


Mycket riktigt blev det regn. Och plötsligt blev det höst. Halvljummet och regn, svensk höst... eller svensk sommar kanske.


Men sen sprack det upp och blev en fin kväll. Solen sken och molnen försvann. Alldeles lagom till när jag skulle sluta. Nån visste att jag hade glömt mitt paraply den morgonen och lät regnet försvinna så jag slapp sitta blöt på bussen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0