EM-Fest

Ikväll blir det fotbollsfest. Var matchen ska ses är ännu inte bestämt, men det styr alltid upp sig. Fram till några veckor innan EM var jag russkigt laddad på att se alla matcher. När EM väl drog igång försvann intresset. Jag har självklart sett Sveriges matcher, men det var den andra som väckte EM-känslan. Första matchen var seg, Grekland var ju minst lika tråkiga att se på som Kalmar. Ikväll blir det nog en bra match för vår del. 2-0 till Sverige tippar jag på.
Men sen tar det slut. Kvarten mot Holland känns ju inte så rolig. Holland är ju sinnessjukt bra i år. 3 raka segrar. Jag tror dom kan ta hem hela EM. Frankrike, Tyskland och Italien har känts så trött. Spanien och Portugal tror jag också kan gå långt. Portugal - Holland känns som en tänkbar EM-final. Vore faktiskt kul. Jag sa innan EM att jag tror på Spanien och det får jag väl faktiskt hålla fast vid.
Det bästa med EM än så länge är;
1. Zlatan har gjort 66% av Sverige mål i EM.
2. Daniel Andersson alias Pölsemannen visar att man kan spela i allsvenskan och ändå platsa i landslaget.
3. England är inte med i EM. Skönt att man slipper se Wayne Rooney på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0