Daniels titel?

Om Daniel gifter sig med kronprinsessan Victoria kommer han att få en titel. Greve, Hertige eller Prins. Det roliga är att det är kungen som bestämmer vilken titel Daniel kommer att få. Det fick mig att fundera på vilken titel jag skulle velat ha om jag var i den situationen. Det finns ju faktiskt lite nackdelar med dom.
Prins är helt uteslutet. Den titel har man innan man blirk kung, men i och med att Daniel aldrig kommer bli kung kommer han få bli kallad prins Daniel när han är 70 år osv. Det är lite kinky. Prins låter så barnsligt.
Greve känns inte så kungligt på något sätt. En greve har fått lite negativ klang i och med Draculas framgång. En greve är fet och sitter på sin herrgård på landet. Det är inte så mycket storstadsliv över den titeln.
Hertige är helt klart bäst. Odödlig titel som låter adlig och kunglig. Passar bra när man blir äldre, kanske inte lika het i ungdomsåren. Men å andra sidan slänger man sig inte med titeln riktigt än.
Hertige David. Ser bra ut va?

Jag tror för övrigt att det kommer bli Prins Daniel Westling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0