Bitter på midsommar?

Idag är det midsommarafton. Är det den dagen som det sägs att solen aldrig går ned, eller blandar jag ihop? Nä, det är idag tror jag minsann. Min tre femtedelar av min familj är på landet, men lite vänner till mig och min syster. Min andra syster ska på midsommarfirande i Frösunda. MrWhites skapare är på Cillas landställe i Sigtuna och roar sig kungligt. Ja, det jag vill komma till är att alla är på ett eller annat sätt med vänner och bekanta och äter en god sillunch och dricker nubbe. Själv så är jag på jobbet. Korvgubben David jobbar nämligen på midsommarafton. Superkul! Hade det inte varit för alla golfare som vägrar gå hem och fira midsommar som normala människor gör, så hade jag antaligen hunnit ut till landet idag, jag med. Men det blir inget. Istället blir det midsommarmiddag hos casa de davido ikväll med vänner som kanske inte sitter i samma sits som jag, men som i alla fall inte hade så vidlyftiga midsommarplaner. Nog kan man roa sig på Södermalm alltid!
Imorgon kommer jag ut och roar mig på landet. Jippie!
Nu är det bara en timma kvar, sen är jag ledig i två dagar. Jippie igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0