Nike byter sko

image32

Förra året firade Nike att deras sko air force 1 fyllde 25 år. i år så är det modellen dunk som ska firas. Jag fattar inte riktigt poängen med det. De kommer ju inte toppa förra årets pushande av af1, så varför göra något i år igen som kommer att jämföras med året innan. AF1s firande kändes iofs lite sådär, 15 par blev det bara. När jag såg de första dojjorna trodde jag att jag skulle bli ruinerad, men jag slapp.
I år är det som sagt dunken som firas och en kul grej Nike gör då är att de släpper 7 dunks i 7 olika städer. Den första (bilden ovan), släpps i New York, i butiken Nort/Recon. De andra städerna är Tokyo, Paris, London, L.A., Hong Kong och Rio De Janeiro. Varje dunk kommer i väldigt limiterad upplaga, endast 86 par. Fett!
Det tråkiga är att samtliga skor kommer va svarta med gummisula, det är bara skosörena som kommer ändras i princip. Varje sko ska få en färg från staden typ, och tydligen fick New York skon bli grön(?).. Nu har jag ju inte sett de andra skorna än, så det är tidigt att klaga, men det känns lite fantasilöst. Premium Black Leather är iofs najs, men detta är inget som hamnar på min önskelista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0