Min nya dator

image31

Min nya dator är mer än en dator. Det är som att jag har fått en ny vän. En vän som smält in väldigt bra med mina andra vänner. Än så länge har alla mina vänner kommit överens med den nya vita pärlan. Den har många nya finesser som jag håller på att bekanta mig med, b.la en inbyggd kamera som man kan ha mycket kul. Det finns även en inbyggd mic, vilket gör skype mycket mer intressant. Det är mycket trevligt att se den man talar med över skype, plötsligt är inte 65 mil något avstånd längre. Jag ska försöka ta det global. Tyvärr har jag inte så många vänner och bekanta som är bosatta utomlands, så det hänger på dig Per. Släng in skype på din macbook så kan vi se på varandra live!
Idag köpte jag en hdmi-sladd. Det passade perfekt med den nya tv:n. Jag, Fibban och Feffe premiärkollade på en långfilm denna afton. Gone baby gone såg vi. Riktigt bra rulle! Passa på att se den om ni får chansen. Det är en "mörk psykologisk sci-fi drama"-rulle, som tar upp diverse extensiella frågor. Helt klart sevärd.

Kommentarer
Postat av: Per Torkelson

Haha, skrattade när jag läste "så det hänger på dig Per". Hur tror du det är med internet anslutningarna här i Bangladesh? Nä du, du får fortsätta att kolla min dagbok på nätet och se bilder på mig där istället och sen kan du ju alltid sitta och hoppas på ett nytt vykort.

2008-02-05 @ 16:42:25
URL: http://www.pertorkelson.com
Postat av: David

Hehe, jag antog att du inte skulle skaffa skype :)
Du får ta och uppdatera din dagbok snart.
Och jag har ett önskemål, lite fler bilder på hur det är på sneakerfronten i Bang-Land!

2008-02-05 @ 19:26:45
Postat av: Micke

David, våra datorer borde träffa varandra. Jag tror att dom skulle ha mycket gemensamt att chatta om.

2008-02-09 @ 10:09:40
Postat av: Dave

Det tror jag oxå. Dom är ju typ samma ras och så. jag tror att dom skulle gilla varandra. vi kan ju koppla ihop dom med sina blåtänderna så kan dom smotcha

2008-02-09 @ 17:06:09
Postat av: Marcus

Kamera med Skype? Va? Välkommen in till 2000-talet Dave-whoe!

2008-02-13 @ 22:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0