Jag har några dåliga ovanor

Jag är en ung man i mina bästa dar och tycker mig ha ett rätt sunt liv. Men ett gäng dåliga ovanor har jag hunnit samla på mig. Jag är väldigt bra på att döda tid framför datorn. Jag lägger osunt mycket pengar på skor (även pengar jag egentligen inte har). Jag brukar vänta för länge mellan mina ansiktsrakningar så det blir ofta sår på kinderna när jag väl rakar mig. Jag är dåliga på att avsluta telefonsamtal, sägs det i alla fall. Jag brukar försvara det med att säga att det beror på vem jag pratar med. Jag har svårt att säga nej. Kan vara till t.ex. telefonförsäljare osv. Jag städar väldigt sällan, vilket hör ihop med att jag är allmänt lat. Fast inte lat på det klassiska sättet, jag är bara lat när det gäller att göra tråkiga saker. Jag tar för mig för lite. Jag kommer på många bra saker att göra, men gör dom inte sen. Jag handlar först och tänker sen. Därav min skosamling.

Nu kände jag att detta blev lite jobbigt. Jag gillar inte att gå in på såna här självdestruktiva beteenden. Vi lämnar det där och forsätter nån annan dag. Nästa inlägg ska behandla mina positiva sidor och allt bra jag gjort och fortfarande gör här i världen. T.ex. driver denna underbara blogg som ger er, mina läsare, ett ljus i eran mörka vardag.

Kommentarer
Postat av: Klas

På ett något obegripligt sätt så väger dina positiva sidor upp alla negativa sidor du har... En positiv grej med dig David är att du säger "kingen" när du rundar av ett telefonsamtal...

2008-02-01 @ 11:54:07
Postat av: Marcus

Många av dina inlägg är skrivna på natten David. Sov sa jag! SOOOOOOOOOV!!!!!!!!! Förövrigt har jag också uppmärksammat samtliga av dina dåliga sidor men har jättesvårt att se några bra sidor hos dig.

2008-02-01 @ 12:00:24
Postat av: Per Torkelson

Din blogg funkar omvänt på mig; den ger mörker i min ljusa vardag. Hoho! Shoot pass slam!

När man väl avslutar ett samtal, så säger man bara "puss, hej!".

Det där med att du tar för dig för lite, det är den mest sanna av Sannas sanningar. Det kommer att ändra sig, för om du ska arbeta inom den världen som jag tror du kommer att arbeta inom, och ha den positionen som jag tror du vill åt, då går det inte att låta snoret rinna, utan det gäller att vara rakt på.

2008-02-01 @ 17:21:35
URL: http://www.pertorkelson.com
Postat av: Dave

Jag gillar att avsluta dagen med ett fint lite inlägg här på min blogg! Då sover jag bättre.

Jag har fått höra att jag måste våga ta fler konflikter. Jag antar att det bara är att bita i det sura äpplet och köra på. Ska leta bråk på krogen nu när jag går ut.

2008-02-02 @ 12:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0