Mycket märklig kvinna

Jag skulle ta ut pengar idag och då kom jag bakom en mycket märklig kvinna. Hon stoppade in kortet , slog koden och fick ut kortet igen.  Hon svor lite högt över att inte få ut några pengar, hon provade då ett lägre belopp. Om och om igen, tills en man inte stod ut längre och halv-skrek åt henne att ta ut en minneslapp innan hon tar ut beloppet. Tro det eller ej, men hon visste inte vad det var. Sjukt störigt var detta. Skulle jag gissa så skulle jag tro att hon var från en annan del av Sverige än Stockholm. Från nån stad där man hämtar ut sin lön på ett postkontor i slutet på varje månad och har hela beloppet hemma i en låda och tar ut kontater när det ska handlas. Förslagsvis på Lidl. Och om det mot förmodan ska betalas en räkning så görs det via postgiroblanketter.

En småstadskvinna, vilsen i en storstad helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Per Torkelson

Hahaha, jag skrattade sa mycket nar jag laste det har. Det ar sa kul att lasa nar du kor det har "Stockholms snacket".

2008-04-14 @ 09:39:37
URL: http://www.pertorkelson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0