LoopTroop Rockers - Good things

image81
Idag släpper Promoe, Supreme och Embee sin fjärde skiva som grupp. Fjärde skivan på tio år. Promoe har hunnit med tre egna däremellan och Embee ett eget soloalbum, som det är sannerligen en hårt arbetande grupp. Skivan heter Good things och den låter inte som de gjort tidigare. Ett mycket mer elektroniskt sound om du frågar mig.
Det är inte så mycket "long arm of the law"-vibbar, om det var nån som saknade det. Det försvann iofs efter första skivan. Nu är dom mogna och gör låtar om familjen först.
image80
Detta firade dom med att komma förbi SNS igår och riva av några låtar och ge bort goodies till vissa. Det är rätt coolt att de är lika bra live i en liten butik som på Hultsfreds största scen. Det är inte många svenska rappare som har den karisman som dom ändå har. De ser ut att ha rätt kul och är avslappnade. Det är typ bara Timbuk ihop med Chords som har samma grej på scen som Looptroop. Imorse stack de vidare till tv4 och spelade på Nyhetsmorgon och ikväll är det releasefeset på Pluto i Västerås. Men de är snart tillbaka i stan. De lirar nämligen på Allhuset nu på lördag (26/4). Go see it!

PS. Embee hade på sig ett par Nike air safari Tech Pack 2. Niiiice!

Kommentarer
Postat av: Per Torkelson

Den har posten var riktigt bra. Fyllig info med bilder, det gillar jag. Jag har bara hort laten Marinate, sa jag har ingen aning hur resten later, men kanske jag nagon gang for hora resten. Det har slappts en del svenska hiphop slapp pa senare tid och en del ar pa gang. Jag undrar hur Afasi & Filthys album later? Har hort en lat fran Chords platta, men den var inte speciellt rolig.

2008-04-23 @ 13:19:47
URL: http://www.pertorkelson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0