Avlägset?

image59

Den där bilden tog jag den 16:e februari i år. Då trodde jag att våren var på ingång. Det känns lite avlägset just nu. Snudd på märkligt. Lika märkligt att MTV spelar Steps - Tradgedy just nu.
Hur som helst. Varje år när första snön kommer är vi inte sena med att påpeka hur kassa SL är när deras tåg/bussar blir sena och inställda. Man tycker dom borde minnas vintern innan osv, och inte bli så förvånade över kylan. Precis så funkar vi när solen kommer. När första solen kommer så tar man fram vårjackan och blir jätte förvånad över att det är snö i April. Vilket det varit de senaste 24 åren om jag inte minns helt fel. Vill ni ha sol så får ni ta och vänta till juni, har ni tur så blir det en solglimt i maj, men mitt stalltips är juli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0