Johan Glans är roligast i Sverige

Ingen annan än Johan Glans kan vända "Croque Monsieur", till att vara en fransk variant av Trafikmagasinet. He´s a genious! Jag har länge velat se honom live, men det blir sällan av. I höst ska jag försöka göra det. Jag måste erkänna att det inte legat så högt på min prioriteringslista det senaste året. Det lockar inte att dra på Norra Brunn på en fredagskväll då han brukar vara där. När han och David batra hade räkfrossa kändes det som han hade sin peak. Nu med Parlamentet, Kvarteret Skatan, Hjälp! och allt annat på tv, känns det som han blivit lite softare. Inte lika brutal. Men jag kan ha fel.
I höst ska han på turné med Henrik Schyffert. Det borde man faktiskt gå och se. Schyffert skiter jag i, men Glans vill jag se. Innan han bli folkkär och börjar "dra fräckisar" på allsång på skansen.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Innan han blir folkkär? Eh, killen e ju snart uppe i Robert Gustavsson-klass på den fronten. Håller med om att han, Betnér och Rheborg är Sveriges bästa komiker dock.

2007-09-11 @ 11:08:02
Postat av: rosenblom

Visst är han folkkär! Och om jag inte minns fel har han redan varit med på Allsången. Ifjol tror jag. Jag har alltid gillat Glans. Ända sedan han för länge sedan dök upp i Släng dig i brunnen. Men bäst av alla är fan Kristoffer Appelqvist!

2007-09-26 @ 01:39:15
URL: http://rosenblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0