Ett möte

Jag hade precis ett väldigt märkligt möte med en trevlig man på åsögatan. Jag gick bakom en man som såg ut att var lite lagom berusad, med en öl i ena handen, en cigg i den andra och en kasse öl runt handleden. Helt plötsligt börjar han harkla sig och det låter som han ska spotta ut halva magsäcken. Riktigt så mycket blev det inte, men det var en del. Efteråt vänder han sig om och ser att jag gick ganska nära, han ber självklart om ursäkt och säger att han råkade få i sig för mycket rök och öl samtidigt.
Sen händer det mäkliga, som jag var med om tidigare. Han ska testa mina kunskaper. Jag, Tony och Micke träffade trion förut som gjorde samma sak.
Men i alla fall, han berättar först att han läst 220 poäng på högskolan och har lite vett i skallen, även om det inte ser ut som det och undrar om dagens ungdom kan något. Kul att jag går under den kategorin.
Han frågar då; "vilka vann andra världskriget?".
Vilken jävla fråga tänker jag direkt och kommer sedan på att jag nog inte har en aning. Att tyskarna vann vet jag åtminstone. Han berättar då att man kan se det som om Sovjet vann, men att det är tack vare USA som det inte "märks" eller vad man ska säga. För om tyskarna skulle vunnit hade typ hela Europa varit Nazi-land och hade Sovjet vunnit hade det varit kommunism i alla länder, men så blev det ju inte.
Jag blev lite fascinerad av det hela och ska nog läsa på om detta. Ska vi tacka USA för att vi slapp bli nazi/kommunister?

Kommentarer
Postat av: Björnsson

Nazikommunism är min favoritideologi!

2007-08-27 @ 23:53:49
URL: http://iambjornsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0